Suzuki SV 650S, rok výroby 2003

Pominu to, že někdo je principiálním přívržencem určitého počtu válců. Esvéčko má válce dva a motor tepe opravdu dobře. Pro začátečníky bych asi upozornil, že u karburátorové verze se to projevovalo až dost nervozním zátahem (chcete-li škubnutím) při plném zavření nebo otevření plynu. Verze s elektronickým vstřikem je nádherně kultivovaná a hladká . Říkám nádherně, a myslím tím, že má pro svou kubaturu stále výborný zátah, dostatek agresivity a síly . Navíc jeho vlastnosti jsou dostupné téměř po celém spektru otáček . Není to přehnaně zkrocená síla, kterou jsem našel třeba u Hondy, ale i začátečníkovi dovolí přežít některé zbrklejší úkony v městské zácpě. Motor na téhle mašině obdivuju a zařadil bych ho rozhodně na horní příčky v kategorii.

V městském provozu je motorka příjemně lehká , a i když jsem potkal stroje s lepším rejdem, dovolí pohodlný a lehký pohyb městským provozem.  Když na ní sedíte, je všechno tam kde má být, krásně ji cítíte a ovládáte . Bohužel, moje největší výhrada přesto směřuje ke komfortu svezení . Sedlo je perfektně pohodlné a zadek nebolí. Měl jsem pocit, že všechny části mých nohou a těla jsou tam, kde mají být. Svých 185cm nepovažuji na rozdíl od váhy za nadměrnou hodnotu. Přesto se mé pocity dramaticky změnily už po 50-70km jízdy. Křeče ve stehnech a bolavá kolena mne nutila zastavovat stále častěji a při návratu jsem byl rád i za závory na železničním přejezdu. S esvéčkem jsem nikdy nedokázal ujet víc než 250-300km za den a cesta někam dál byla … spíš noční můrou než snem.

svhornet005 svhornet016 svhornet020 svhornet019

Jízdní vlastnosti Suzuki SV charakterizuje velmi dobrá kontrola a jistota ve vedení motorky . Možná bych přesto trochu přidal do oblouku v zatáčkách. Může to být ovlivněno i tím, že jsem vodil polokapotovanou verzi S a nikdy jsem nezkoušel upravovat řídítka. Kaplička polokapotáže však za to stojí a myslím, že na testovaném modelu je i designově povedená. Nad očekávání dobře chrání před větrem i deštěm .

Mezi oceňovanou výbavu při ceně Suzuki SV 650 bych zařadil hlavně indikaci paliva (žádný kohout na rezervu) a výstražné blikače . Možná jsou to maličkosti, ale věřím, že začátečníkům poslouží a vyvarují je několika nepříjemných momentů.

Ježdění ve dvou na tomto stroji není problém, i když...každé kilo bolí, teda, spíš je cítit na výkonu. Sedlo spolujezdce je pohodlné a de facto oddělené od řidiče, takže každý má svůj prostor. Na motorku pohodlně a rychle přiděláte i zavazadla, vyloženě ji slušely textilní kufry, na které bylo posazení výfuků snad modelované.

Mně osobně se design Suzuki SV líbí. Nahatá verze je asi … normální, ale ostré hrany polokapotované verze S se mi líbí i po letech. Pravda je, že obliny původního eska byly trochu … no, beztvaré. Udělejte si názor podle přiložených fotek, design není hlavním trhákem téhle motorky.

Co tím trhákem je? Pro mne je to kombinace třech veličin motor-rám-cena. Odlitý páteřový rám motorku neuvěřitelně drží (v kontrastu hmotnosti mojí a hmotnosti stroje se kroutivý rámy většinou odhalí).

Za peníze, které za Suzuki SV 650 vydáte získáte dle mého názoru víc duše a mnohem lepší rám než u Bandity (toho bych se tímto vůbec nechtěl dotknout, Suzuki GSF 600 Bandit je dle mého úžasný stroj pro nováčky), za motor s lepším průběhem utratíte mnohem méně peněz než u Horneta (Honda Hornet 600 je předmětem jiné recenze), vůbec bych esvéčka nechtěl srovnávat k začátečnickým strojům typu Kawasaki eR 5, Suzuki GS 500. Oproti těmto strojům se vám bude esvéčko mnohem lépe a lehčeji prodávat.

Resumé: Pokud s ježděním začínáte, je Suzuki SV 650 skvělou volbou. Pro mnoho zarytých vyznavačů čtyřválcového bzučení by průběh a síla tohoto stroje byl zajímavým překvapením. Dejte si jen pozor, abyste se na ní fyzicky poskládali. Pokud jste zkušenější jezdec, nedá vám však zábavu streetfightera a objem (potažmo výkon) vám bude chybět.