Motosalon 2010. Nuda v Brně...?

Tak co, myslíte si, že v Čechách motorkářská obec roste? Motorek, motorkářů i motorkářek potkávám každým rokem víc. Asi už jich bylo tolik, že se producenti výstavního businessu pohádali dostatečně na to, aby v kotlině České rozjeli dvě výstavy. A s trochou furiantství je udělali ve stejném termínu, ať se teda ukáže, kdo je větší pes (z „Ivánku, kamaráde...“ si pamatujeme co dělá větší pes, že jo). A tak jsme se vydali do Brna, zjistit jak to motorkám sluší v prostředí brněnského výstaviště.

Chcete to jednou větou? Děsím se, co nás čeká v sobotu v Praze na Motocyklu 2010!

Vstupné i zadarmo

Motorkářská obec asi roste, proto se ji Brno snaží nalákat i kdyby to bylo grátis. Trochu to hrajou na místní, takže na výstavu Motoalon 2010 Motorbike show vás pustí ve čtvrtek a v pátek zdarma po 17.00 hod i bez kontroly občanky a trvalého bydliště. Do zavíračky máte tři hodiny času, což bude rozhodně stačit. A nebojte se, žádné příšerné davy bikerů tu nebyly ani v tuhle dobu.
Zejména v kontextu volného vstupného nechápu čtyřnásobné vstupné v prvním dni výstavy. Asi kdo přijde rychle, musí prostě klopit. Nechme se překvapit víkendovou návštěvou. Brňáci očekávají tisíce Pražáků valících se po D1.

Novinky? Do tolika napočítám i já

Proti tomu, na co jsme byli zvyklí z výstavy Motocykl je hala fakt malá. No, Brno ovládlo dovozce. Ale zas ne všechny. Někteří importéři chybí úplně (Suzuki, Ducati, skútry...), ale to bylo probíráno na fórech dlouho předem. Některým se asi ztratil stánek, některým invence. No, a nevím, jestli je to jen propadem motocyklového trhu, velikostí trhu v české kotlině nebo jestli Pražáci zase jednou chtěli ukázat Brňákům, že sem stačí dovézt jen to, co bylo v Praze k vidění vloni a v Mnichově předloni... Konec rozborů, pojďme na novinky.

Velor-x trike Velorex zbytněl v luxusní hračku
Krásný hadraplán inspiroval výtvor, který se jmenuje Velor-x trike. Není plátěný, zbytněl do pevné struktury. Není nejlevnější, zbytněl na rozpočet dvou přibližovadel nebo jednoho rodinného vozu. Ale je to tříkolka, je zpracován zajímavě, jeho tvary rozhodně evokují reminiscenci zmiňované inspirace. A velmi elegantně „potrhané“ oblečení hostesek tuto inspiraci dotváří. Prezentace je doprovázena velmi elegantními dívkami a její mediální zvládnutí lze označit za dosud jedinou zvládnutou kampaň, kterou jsem v souvislosti s Motosalonem postřehl.


Moto Guzzi Stelvio Moto Guzzi Stelvio

U italů se zas někdo slušně utrhnul a nakreslil něco úplně jinýho. Mně osobně se to moc nelíbí, ale díky za to, jinak bychom novinky hledali v dalších letech asi už jen ve starých katalozích. Stelvio je prostě jiné, nejen proti světu, ale i proti světu Moto Guzzi. Návštěvníci ho okukovali, obcházeli, hlavami kroutili, ale hlavně mlčeli.





BMW S1000RR BMW S1000RR

Protějškem italského designu bývá germánský styl. Precizní zpracování tu představuje zajímavé BMW S1000RR. No, bavorák má konečně pořádnýho sporťáka. Lidi se u něj shlukovali, obcházeli a hlasitě nesouhlasili. Hlavní nevoli budí přední světla. Celá motorka je po designové stránce nesymetrická, až nesourodá. Ale to je přece bavorským projevem posledních let. Připadá mi zajímavá a jsem zvědav, jestli se na tenhle kousek podaří mnichovským vrtulářům přilákat novou zákaznickou skupinu. Pro usedlé cestovatele to asi může být jen doplňkem monoznačkové graáže.




Elektrické skútry Elektroskútry

Vážně je těžké z Motosalonu 2010 napsat o něčem jiném jako o novince. Elektrické skútry deklarují dojezd běžně kolem 60km. Jsou tu i takové kousky, co tvrdí, že ujedou 150km. „Prodávají se“ minimálními náklady na provoz, lineárním zrychlením a maximálkami na úrovni 60km/h, což by k brouzdání po městech mělo stačit.
Viděli jsme tu kousky z Ameriky, z Číny i Českou produkci na světové technologii.
Elektroskútry dokonce jezdí po brněnském areálu jako jakési „taxi“ a musím uznat, že slečny taxikářky byly zcela odlišní od jejich čtyřkolých kolegů. A navíc vás svezou zadáčo.

Na co tedy do Brna?
Největším tahákem asi budou hostesky. Až na výjímky se devčata na motorkách jen tak neflákala. Holky se fakt snažily, prezentovaly tak nejen motorky, ale i sebe. Podle konzultovaného názoru (svého jsem nebyl schopen a jen jsem koukal s otevřenou pusou) byly výrazně hezčí než tomu bývalo na pražských výstavách. Ale hlavně byly komunikativnější. Uměly pózovat, uměly se usmát, podívat... a byly tak nejen schopné, ale i ochotné dopřát kdekterému bikerovi s kompaktem nebo telefonem pocit, že je modelingovým fotografem.
Navíc myslím, že holky byly fakt výrazným upgrade většiny stánků. Dovolím si tu zatepat hlavně do Yamahy. To se ani nedá nazvat stánkem. Někomu se na poslední chvíli podařilo sehnat jednu stojnu a jednu plachtu s logem. Personál mimo hostesek vypadal dost znuděně a povaloval se za jakýmsi pultíkem od přenosného baru, nebo co to bylo. Motorky nasázený tupě po ploše. Kde jsou časy, kdy Yamaha mívala nejvýraznější stánek.

No, a v sobotu hurá do Prahy. Pak napíšeme něco málo i o srovnání těch dvou zážitků.

10Motoshow15N 10Motoshow23N 10Motoshow16N












Více obrázků na galerii z brněnského Motosalonu 2010 ... zde

Fotogalerie z brněnské výstavy Motoshow 2010