Honda CB 600F Hornet, rok výroby 2002

Čtyřválec v Hornetu opravdu přede možná až moc klidnou písničku, která ale každému začátečníku dovolí vynechat zbytečné starosti o řazení rychlostí a nechá ho jezdit jako s dieslem co chodí nad 10 tis. otáček. V městském provozu je motorka až neuvěřitelně lehká, dobrý rejd dovoluje freneticky kličkovat, objíždět a myškovat. Trochu mi ale chyběl zátah těsně pod středním polem otáček a zvuk standardního výfuku se mi zdá naprosto matoucí. Podle něj si připadám jako bych jel naplno už někde kolem 4 tis. otáček. Na druhé straně posaz je velmi pohodlný a na řídítka vytažená tak, že začínají nápadně připomínat choppera se dá zvyknout.

Řídítkům opravdu občas vadila noha , i přesto, že mých 185 cm není pravá basketbalová výška. Ale největší problém mi působil zmiňovaný průběh točivého momentu ve středních otáčkách. Hornet vás nechá jet jako byste měli automat . Žádné cukání, žádné vibrace. Problém nastal při předjíždění . Po otočení rukojeti plynu, přesně ve chvíli, kdy už jedu vedle blatníku předjížděného auta a v protisměru se valí kamion, nepřišel očekávaný zátah a forsáž! Překvapení, až někam přes sedm tisíc se neděje nic. Ve chvíli kdy zvuk výfuku indikuje, že tudy za chvíli vyletí obří roj vos, následovaný motorem a kdy si hledám vhodnou únikovou cestu a začínám počítat jestli se na silnici všichni vejdeme a jestli se ten kamion proti bude chtít vejít...to zabere. Cítím, jak mi odkapává pot pod helmou a teče přes oči. Všechno se stihlo, ale na tyhle pocity si zvykat nechci! A nebylo to jednou, za víkend na Hornetu jsem podobný pocit (i když bez toho kamionu) zažil několikrát.

Pohodlný posez dává odpočinout nohám i rukám. Nicméně po stovce kilometrů už jsem sedlo na zadku cítil přeci jen víc, než je milo. Pohodlí Hornetu vzalo za své s prvním větrem. Část těch mukou je samozřejmě ve volbě stylu stroje - kdo chce sedlat naháče, musí vědět, že na něj občas foukne.

svhornet004 svhornet017 svhornet018

Zatímco vedení stopy, brzdy a celkový pocit ovládání stroje nechávám zcela bez výhrady , musím uznat, že mi za peníze, které Hornet stojí chybí drobnosti ve výbavě . Nevím, na co Honda myslela prostorem pod sedlem, ale já tam nedal ani řetěz k zamčení motorky, o dešťovce nebo čemkoli podobném ani nemluvě. Když už mluvíme o sedlu, množství a komplikovanost rozložení všech možných úchytek, západek a zámku mi ve finále nedovolil nasadit dokonce ani textilní kufry se dvěma popruhy na sucháč!

Po dlouhém hledání jsem po mobilu konzultoval jak hlídat benzín. Výsledek - žádná ručička, zádný ukazatel, žádná kontrolka na rezervu nebo něco podobného. Přitom si myslím, že ta kontrolka je asi stejně drahá a rozhodně bezpečnější nežli mechanický přepínač pod nádrží, který zvolili konstruktéři Hondy. No, ve finále jsem opravdu rezervu našel přesně uprostřed ostré zatáčky, kde mi zdechnul motor. Přepnout páčku, pustit startér, počkat až motor nasál benzín, chytlo to a jede se dál. Žádná katastrofa! Tentokrát.

Podobně, jako jsem si zaklel kolem zavazadel, nebude asi úplně výskat radostí ani případný spolujezdec. Nedělené sedlo je skloněné dopředu a dolů a vede k jedinému - každě zabrždění a cuknutí spolujezdce doslova přilepí na záda řidiče, což nezřídka nemusí být příliš příjemné ani jednomu. Na krátkých cestách to asi tolik nevadí. Co je ale podle mně opravdový kix je umístění spolujezdeckých stupaček pod výfukem. Ten se ohřeje velmi rychle a mimo azbestu pak pravou nohu nic neochrání. Na svezení v šortkách nebo kamarádky v sukýnce, kterou jen někam hodíte po městě, zapomeňte téměř jistě.

Ohledně designu bych radši nechal mluvit někoho povolanějšího. Mně připadá vyhovující, ale málo výrazný i na dobu vzniku. Pozn. Modernizovaný design nových Hornetů se mě osobně nelíbí už vůbec.

V neposlední řadě je vždycky cena . Kdo má rád Volkswagen, bude mít asi rád i Hondu. Příplatek , který se vám vrátí především při prodeji (pokud však svého mazla chcete kdy prodat), není dle mého minimálně v této třídě vykompenzován až tolik technickou invencí, vlastnostmi nebo výbavou. Určuje ji spíš image značky v segmentu a geoprostoru české kotliny.

Resumé? Honda Hornet s motorem 600ccm je motorka velmi dobře připravená do městského provozu nebo na odpolední projížďku. Kdo chce motorku, se kterou se sveze alespoň na celý víkend, zřejmě občas zakleje a bude postrádat některé drobnosti. Začátečníci ocení snadnost ovládání a motor i podvozek, který odpustí lecjaké jezdcovo zaváhání. Jakmile ale máte motorku alespoň trošku v ruce, začne vám chybět zátah motoru, i když výkonových koní je v papírech dost.